Vereniging Meetbedrijven Nederland

Hoe word ik ODA?

Hieronder staat de procedure om een ODA te worden. Om toegang te krijgen tot de P4-poort dient o.a. een directieverklaring en een bewerkovereenkomst ondertekend te worden.

Zie hieronder het stappenplan:

1.  Aanmelden bij EDSN (servicedesk@edsn.nl).
2.  Aanvragen EAN13 bij GS1 - Link
3.  Telco (telefonische) intake EDSN (secretariaat@edsn.nl).
4.  Invullen van de documenten die door het EDSN Secretariaat worden opgesteld:
    - Bewerkerovereenkomst
    - Directieverklaring P4
    - Handtekeningenkaart
5.  Aanvragen toegang mijnEDSN - Link
6.  Aanvragen Productie (SHA2) certificaat via KPN - Link
     Doorlooptijd maximaal 10 werkdagen.
7.  Aanvragen DAT (test) certificaat (SHA2) via mijnEDSN - Link
     Doorlooptijd maximaal 3 werkdagen.
8.  Connectiviteit Portal P4 via mijnEDSN - Link
9.  Kwalificatie door EDSN via de teststraat.
10. Mailchimp (verzendlijst P4) abonneren voor meldingen onderhoud en storingen -  Link
11.  LEV/ODA opnemen in de gekwalificeerde lijst van EDSN.
12. Netbeheerders (CTS) op de hoogte stellen van de gekwalificeerde LEV/ODA.
13. ODA bestand (CSV) verzenden t.b.v. de autorisatie aan RNB (klantmandaat).


Uitgangspunten berichtenverkeer:

- Alle verzoeken worden via webservices ingediend en afgehandeld;
- De P4 is gebaseerd op een TCP/IP netwerkverbinding;
- Het transport-communicatieprotocol voor alle informatie-uitwisseling tussen de business partners is gebaseerd op HTTPS met TLSv1.0 (en fallback naar SSLv3);
- Een sessie zal in de meeste gevallen binnen enkele seconden zijn afgehandeld. Er zal een standaard https time-out worden gehanteerd. Dit zal een instelbare grootheid zijn. Indien de afhandeling van het verzoek (de sessietijd) te lang duurt, dan wordt een standaard time-out foutmelding gegeven. Het verzoek dient dan te worden beschouwd als „niet verzonden‟. De foutafhandeling is vastgelegd in het document NEDU/EDSN Ontwerpkeuzes 2013.

Zie hieronder de werking van de Portal P4 interface:

  

 

 

 






Graag ontvangen wij een bevestiging om een telco intake in te plannen. Mochten er nog vragen zijn dan vernemen wij dit graag.